Det er ikke mange år siden, at CBD kun var noget som de få kendte til, men det er langt fra tilfældet i dag. Nu til dags kan du finde kendte i alle industrier, som støtter op om CBD og endda ligefrem promoverer det på bl.a. sociale medier. Her tager vi et kig på de stjerner, som sværger ved CBD, og hvordan de gør brug af det i deres livsstil.

 

Sociale medier og wellness-sektoren

 

Hvis du har været på Facebook eller Instagram for nylig, så har du måske langt mærke til, hvordan selv de mest populære stjerner promoverer produkter med CBD. Og det er langt fra nyt, selvom det er gået hen og blevet mainstream. Tilbage i 2019 gik Kylie Jenner fx live på Instagram for at vise Happy Tea, som er et tilskud med CBD til vægttab. Men hun er ikke den eneste fra Kardashian-klanen, som er stået frem og har rost CBD. Kim Kardashian (som vist ikke behøver nogen introduktion) har åbent fortalt om, hvordan dette naturmiddel hjælper hende med at falde i søvn.

 

Men de er langt fra de eneste: Mandy Moore, Martha Stewart, Jennifer Aniston, Whoopi Goldberg, Tom Hanks, Morgan Freeman, Kristen Bell og mange mange andre store navne er enten stået frem og fortalt om, hvilken positiv effekt CBD har haft på deres velvære, eller har endda taget det skridtet videre og skabt deres egne brands med CBD.

 

Stjernernes interesse på godt og på ondt

 

På den ene side er industrien uden tvivl taknemmelig for, at berømtheder udtaler sig om, at de personligt har oplevet, hvad de kalder CBD’s utrolige kvaliteter, så CBD får mere opmærksomhed. Det sætter nemlig gang i salgene af olie, kapsler, cremer og kosttilskud fra gode mærker, som ønsker at give dig kvalitetsprodukter, som er blevet testet og analyseret.

 

På den anden side er opmærksomhed, som kendisserne har givet CBD, med til at lokke flere svindlere til industrien, som håber på at tjene nogle nemme penge. Disse scammere er ikke ude på at skabe ren og naturlig CBD, men vil i stedet sælge dig dårlig kvalitet for at få en hurtig skilling. De forsøger også at udnytte stjerners positive syn på CBD ved at skrive falske artikler og udnytte den måde, som folk ser op til dem på. Derfor skal du altid være på vagt og altid dobbelttjekke med pålidelige kilder.

 

CBD og influencere

 

Det er dog ikke kun de helt store stjerner, som taler godt om CBD. Du vil også se et hav af influencere – store som så og bosat over hele verden – der snakker pænt om produktet. Hvis du ikke allerede har hørt om dem, er bl.a. @silencedhippie, @trippy.treez og @cloud_9_baby nogle af de influencere, som er specialiseret i denne industri, men du vil også nemt at se OL-deltagere, modeller, bodybuildere, skatere, skolelærere og alle mulige andre typer af mennesker omfavne CBD.

 

En positiv udvikling

 

Det er en utrolig positiv udvikling at se, hvordan samfundet bevæger sig hen mod en accept og forståelse af CBD, og hvordan det muligvis kan gavne forskellige mennesker. Det er vigtigt, at vi frigør os fra stereotyperne, hvis vi skal bevæge os mod en sund debat.

 

Flere regler på området kunne dog gøre det sikre for kunderne, der på nuværende tidspunkt ikke kan være sikker på, at alle CBD-mærker er testet på en ansvarlig måde af tredjepartslaboratorier.