7 veje til drømmekroppen

Skrevet af : Banin Al-Zerajawi

Faktum er, at drømmekroppen ikke kan opbygges fra dag til anden. Det er noget, man skal arbejde for længe, og man skal endda arbejde hårdt. Der er dog en række gode råd, som kan speede processen lidt op, så du hurtigere kan opnå netop den krop, du så gerne vil have.

Læs derfor med her og få inspiration til, hvordan du kan tage en ”smutvej” til drømmekroppen.

 

Spis nok

Kost er en stor del af det at tabe sig eller at få den markerede krop, man gerne vil have. Men det er en stor misforståelse, at man skal skære ned på maden for at få sin drømmekrop. Naturligvis skal du ikke spise tre burgere med tilhørerende fritter hver dag, men spiser du inden for ”normalen”, skal du ikke nødvendigvis skære ned. Kroppen har brug for brændstof til at træne – og til at leve.

 

Spis rigtigt

Du skal naturligvis spise rigtigt. Det betyder, at du skal spise varieret, dvs. både protein, kulhydrat og sundt fedt. Får du lidt af det hele, giver du din krop de bedste forudsætninger for at få det godt.

 

Træn effektivt

En god og effektiv træning er naturligvis også vigtigt for at kunne opnå drømmekroppen. Du skal helst variere din træning, så du både får styrke- og pulstræning, og jo mere du formår at variere, desto mere bliver din krop udfordret, hvilket i sidste ende styrker musklerne. En anden ting er, at du ikke nødvendigvis behøver at træne flere timer hver dag for at få et godt resultat. Det er bedre at træne intensivt i kortere tid end at træne på halvt blus i lang tid. Du behøver derfor ikke sætte mere end en time af pr. træningssæt.

Vil du hellere træne hjemme, er det helt oplagt at investere i et løbebånd, hvor du kan træne lige præcis, når du vil.

 

Ønsker du en ”smutvej” til drømmekroppen, skal du fokusere på at gå så meget, som du overhovedet kan. Gå, gå og gå. Selvom det måske ikke føles som decideret træning, holdes kroppen i gang, og du undgår at være alt for inaktiv, hvilket er rigtig godt.

 

Tag cyklen

I forlængelse af forrige punkt kommer her rådet om at tage cyklen i stedet for bussen eller bilen. Hver gang du har et ærinde, så tag cyklen. Både de kortere ture, men også de lidt længere ture er helt oplagte at klare på cykel. Selvom du ikke bor i et kuperet landskab, vil cyklelturene udgøre rigtig god og sund træning.

 

Tag imod hjælp

Selvom du måske synes, du kan klare alt selv, kan det nogle gange være godt at tage imod hjælp, eksempelvis i form af et kosttilskud. Vælger du for eksempel at tage fiskeolie, får du helt naturligt ekstra mængder af det gode fedt, som er vigtigt for kroppen. Der er mange forskellige typer af fiskeolier, og det kan godt betale sig at bruge lidt tid på at undersøge de forskellige alternativer.

 

Hav tålmodighed

Sidst men ikke mindst vil vi minde dig om, hvor vigtigt det er at have tålmodighed. Drømmekroppen kommer altså ikke fra den ene dag til den anden, og derfor skal du ikke give op, hvis du ikke ser resultater efter et par uger. Arbejder du målrettet for det, skal det nok komme.

Brug piletasterne ← → til at komme frem og tilbage

Spread the love

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.